Εάν έχετε εταιρεία η οποία πουλάει προϊόντα σε ένα φυσικό κατάστημα αλλά όχι στο ίντερνετ, ενδεχομένως να χάνετε μία μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσετε το τζίρο σας. Αν πάλι δεν έχετε εταιρεία και σκέφτεστε την κατασκευή ιστοσελίδας χωρίς φυσικό κατάστημα και πάλι θα είναι προς μεγάλο όφελος σας.
Έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) έδειξε ότι το 1/3 της Ελλάδας έκανε τουλάχιστον μια αγορά.
Η αυξητική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και η ωριμότητα των χρηστών είναι δεδομένη.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η ανάγκη για κατασκευή ιστοσελίδας είναι το φυσικό επακόλουθο μιας ολοένα αυξανόμενης τάσης σε παγκόσμιο, αλλά και μία ευκαιρία να κρατήσουμε τους πελάτες μας προτού αγοράσουν από κάποιον ανταγωνιστή μας ή να αποκτήσουμε νέους, να εκσυγχρονιστούμε και να αυξήσουμε το τζίρο μας.
Ποιες είναι όμως οι 5 βασικές ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε πριν τη κατασκευή ιστοσελίδας;
Πώς ξεκινάω τη κατασκευή ιστοσελίδας;
Η κατασκευή ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και περίπλοκη, διαδικασία που σίγουρα απαιτεί χρόνο και εξειδίκευση.
Φυσικά αν δεν έχετε εξειδίκευση δεν είναι κάτι που μπορείτε να το κάνετε μόνος οπότε και η ομάδα επαγγελματιών που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει να διαθέτει την ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Μια σωστή ομάδα ομάδα θα σας διευκολύνει.
Θα γλιτώσετε χρόνο και χρήμα αφού οι σωστοί επαγγελματίες θα σας καθοδηγήσουν από την αρχή.
Έτσι λοιπόν εσείς δεν θα χρειαστεί να πάρετε ρίσκα από την πλευρά σας.
Επομένως, πριν την κατασκευή ιστοσελίδας πρέπει να γίνει μια ενδελεχής έρευνα αγοράς.
Θα πρέπει όπως είπαμε να επιλέξτε μία ολοκληρωμένη ομάδα επαγγελματιών η οποία διαθέτει την πείρα, την κατάρτιση, την εξειδίκευση από τις νέες τάσεις του χώρου.
Καλό θα ήταν να ζητήσετε να δείτε ένα καλό portfolio προηγούμενων έργων.
Σιγουρευτείτε ακόμα ότι οι νέοι σας συνεργάτες θα σας βοηθήσουν ώστε η επένδυση που ετοιμάζεστε να κάνετε να υποδέσει τα μέγιστα,.
Ο σχεδιασμός για σωστή κατασκευή ιστοσελίδας
Εάν η εταιρεία σας έχει ήδη έναν ιστότοπο,καλό θα ήταν να αναπαράγει το ύφος και το σχεδιασμό της επιχείρησης.
Να φέρει δηλαδή τους ίδιους συνδυασμούς χρωμάτων και το ίδιο λογότυπο.
Αν δεν έχετε ιστοσελίδα, επιλέξτε φόντο και χρώματα που ταιριάζουν με το λογότυπό της εταιρείας σας.
Το σύστημα πληρωμών που πρέπει να επιλέξετε κατά τη κατασκευή ιστοσελίδας
Οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να γίνονται πληρωμές αγορών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ποικίλλουν. Σίγουρα θα ωφελήσει την επιχείρηση σας να προσθέσετε αρκετούς από αυτούς.
Με αυτό τον τρόπο θα ικανοποιήσετε ένα μεγάλο εύρος πελατών με διαφορετικές προτιμήσεις.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος που χρησιμοποιούν όλοι κατά την κατά την κατασκευή ιστοσελίδας είναι η πιστωτική κάρτα.
Για αυτόν τον τρόπο πληρωμής θα πρέπει να επιλέξετε την τράπεζα με την οποία θα συνεργαστείτε.
Εκτός από την πιστωτική κάρτα, υπάρχει και η επιλογή του Paypal.
Το Paypal είναι μία εφαρμογή για πληρωμές στο διαδίκτυο, η οποία είναι ευρέως διαδεδομένη και γνωστή ως μία ασφαλής μέθοδος.
Για το λόγο αυτό, υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που την αναζητούν πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε αγορά, ειδικά από ιστοσελίδες που είναι καινούργιες και όχι ιδιαίτερα γνωστές.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο κερδίζουν σε εμπιστοσύνη.
Αυτό πρέπει να το λάβετε σημαντικά υπόψη κατά την κατασκευή ιστοσελίδας.
Τέλος, πληρωμές στο e-shop σας μπορούν να γίνονται και με αντικαταβολή.
Δηλαδή με την παραλαβή των προϊόντων από τον πελάτη.
Κατασκευή ιστοσελίδας: Πώς θα υπολογίσω τα έξοδα αποστολής
Τα έξοδα αποστολής ορίζονται από τις μεταφορικές εταιρείες.
Και εδώ λοιπόν πρέπει να κάνετε έρευνα αγοράς. Θα πρέπει να επιλέξετε αυτήν που θα εγγυηθεί όχι μόνο τις καλύτερες τιμές, αλλά και την γρήγορη και ασφαλή αποστολή των προϊόντων.
Σε κάποιες περιπτώσεις θα ήταν πολύ καλό να σκεφτείτε την δωρεάν αποστολή. Αν για παράδειγμα ένας πελάτης σας κάνει μια αγορά που ξεπερνά τα 100 ευρώ τότε γιατί όχι να λάβει το δέμα χωρίς έξτρα έξοδα. Πολλά καταστήματα που εφαρμόζουν αυτό τον τρόπο αποστολή προϊόντων κερδίζουν σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Πολλές φορές τα έξοδα αποστολής είναι αρκετά και οι πελάτες δίνουν βάση σε αυτό.
Συνοπτικά θα λέγαμε όταν σε κάποιες περιπτώσεις, αν όχι όλες, εφαρμόζεται μηδενικά έξοδα αποστολής, κερδίζετε την εμπιστοσύνη του πελάτη σας.
Κατασκευή ιστοσελίδας: Ποια θα είναι η πολιτική επιστροφών στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα;
Κατά τη κατασκευή ιστοσελίδας θα πρέπει να καθορίσουμε την πολιτική επιστροφών που θα έχουμε.
Τι περιθώριο έχουν οι πελάτες να επιστρέψουν ένα προϊόν που για κάποιο λόγο δεν τους ικανοποίησε ή περίμεναν κάτι άλλο; Θα είναι δωρεάν η αποστολή ή τα έξοδα θα επιβαρύνουν τον αποστολέα; Ποια προϊόντα θα μπορούν να επιστραφούν και ποια όχι;
Αυτά είναι μόνο κάποια παραδείγματα ερωτήσεων που θα πρέπει να απαντήσουμε σχετικά με την πολιτική επιστροφών που θα έχουμε.
Η πολιτική των επιστροφών είναι κάτι εξίσου σημαντικό για την αξιοπιστία μας και κάτι που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη κατά την κατασκευή ιστοσελίδας που θα λειτουργεί σαν e-shop.
Με αυτή την προσθήκη είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πάρουμε πολύτιμο feedback από τους πελάτες μας. Αυτό μπορεί να γίνεται μέσω ενός προσεκτικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνουν οι πελάτες αν και εφόσον το επιθυμούν.
Για παράδειγμα, αν πολλοί αγοραστές μας ενημερώνουν ότι επιστρέφουν προϊόντα γιατί η πραγματική τους εικόνα δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που περίμεναν βλέποντας το προϊόν στο e-shop, ίσως θα πρέπει να βελτιώσουμε την ποιότητα των φωτογραφιών μας και/ή τις περιγραφές των προϊόντων μας.
Γενικότερα πρέπει να δίνετε βάση στα λεγόμενα των πελατών για την βελτίωση των υπηρεσιών σας.